Np.
- kostka masła ważyła 250 gramów, a teraz waży tylko 180 gramów.
- tabliczka czekolady miała wagę 100g, potem 95g, 90g, 85g, 80g, dziś można już nawet znaleźć 75g... A rozmiar opakowania wciąż ten sam.
Praktycznie tak się dzieje ze wszystkimi produktami nie tylko żywnościowymi.
Co za tym idzie, że za mniej płacimy więcej.
Shrinkflacja (ang. shrinkflation) – nazwa tego pojęcia pochodzi z języka angielskiego, z połączenia dwóch słów: shrink (kurczyć) oraz inflation (inflacja). Pod pojęciem shrinkflacji kryje się wzrost cen produktów, który jest osiągany w dość nietypowy sposób.
Shrinkflacja może przyjąć również postać zubożenia produktu w różnoraki sposób. Proces ten może polegać na zmniejszeniu najdroższych składników produktu, zamiany ich na składniki gorszej jakości, bądź też dodatku różnego rodzaju „polepszaczy” (np. wprowadzenie odpowiednich dodatków do żywności sprawi, aby mogła ona wchłonąć więcej wody, dzięki czemu będzie można dodać mniej mięsa).
Napisz komentarz
Komentarze