Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 20 kwietnia 2025 06:02
Przeczytaj!
Reklama dotacje unijne dla firm

Informacja o zakupie sprzętu dla Ukrainy przez WOŚP popularniejsza niż główna zbiórka. Podsumowanie 30. Finału WOŚP od SentiOne

Liczba wypowiedzi polskich Internautów na temat Finału WOŚP w tym roku przekroczyła ubiegłoroczną o 114 proc., wynika z analizy polskiego SentiOne. Rozmowy o Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy toczą się już na całym świecie, nawet w Japonii i na Grenlandii. Rola social mediów w promowaniu tego typu organizacji i ich działań jest coraz większa, co szczególnie widać w obecnej sytuacji. Najpopularniejszą pod względem zasięgu w polskim Internecie wypowiedzią na temat Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w okresie od początku stycznia do końca lutego był facebookowy post Fundacji WOŚP z 28 lutego z informacją o zakupie sprzętu medycznego dla lekarzy w Ukrainie, który dotarł do niemal 1,5 mln Internautów, zebrał niemal 25 tys. reakcji (głównie polubień i serduszek) oraz ponad 900 komentarzy. Z kolei największe zaangażowanie odbiorców spowodował post Fakt24 na temat księdza z Elbląga, który już po raz piąty całą ofiarę zebraną podczas mszy w dniu Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy przekazał na cel zbiórki.
Informacja o zakupie sprzętu dla Ukrainy przez WOŚP popularniejsza niż główna zbiórka. Podsumowanie 30. Finału WOŚP od SentiOne
Fot.Marcin_Michon

Autor: WOSP 2022

Podziel się
Oceń

Informacja zebrała 32 tys. reakcji i 2,5 tys. komentarzy. Jak co roku SentiOne, polska firma zajmująca się m.in. monitoringiem Internetu z wykorzystaniem zaawansowanej technologii sztucznej inteligencji, przyjrzała się zaangażowaniu polskich Internautów w rozmowy na temat WOŚP.

Nie da się już zaprzeczać, że współcześnie media społecznościowe odgrywają kluczową rolę w przypadku akcji charytatywnych, których celem jest dotarcie do jak największej liczby ludzi dobrej woli. Bardzo dobrze widzimy to teraz, kiedy Polacy masowo angażują się we wsparcie dla obywateli Ukrainy, organizując się i informując o akcjach i zbiórkach przede wszystkim właśnie w social media - mówi Agnieszka Uba, Head of Product Marketing w SentiOne.

W tym roku liczba wzmianek z hasłami WOŚP, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy oraz #wspieramwośp wyniosła niemal 740 tys., aż 114 proc. więcej niż rok temu, osiągając ponad 1,2 mln wyświetleń zasięgu. Do najpopularniejszych hasztagów, jak co roku, należał #MastercardGraZWOŚP (lub w wersji bez polskich znaków #MastercardGraZWOSP), odnotowując ponad 167 tys. wzmianek. Zaangażowanie w ubiegłoroczną zbiórkę pozwoliło firmie zdobyć pierwsze miejsce w rankingu Social Index 2021 od SentiOne, jako najpopularniejszej wśród polskich Internautów marce z branży finansowej.

 

Facebook traci popularność na rzecz Twittera i portali informacyjnych

Zaszła duża zmiana, jeśli chodzi o źródła wzmianek.

W zeszłym roku ponad 73 proc. wszystkich komentarzy pochodziło z Facebooka - w tym roku jest to nieco ponad 54 proc. Platforma straciła przede wszystkim na rzecz Twittera (wzrost o 14,5 proc.) oraz portali informacyjnych, takich jak Wykop (wzrost o 5 proc.).



Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama