Informacja zebrała 32 tys. reakcji i 2,5 tys. komentarzy. Jak co roku SentiOne, polska firma zajmująca się m.in. monitoringiem Internetu z wykorzystaniem zaawansowanej technologii sztucznej inteligencji, przyjrzała się zaangażowaniu polskich Internautów w rozmowy na temat WOŚP.
Nie da się już zaprzeczać, że współcześnie media społecznościowe odgrywają kluczową rolę w przypadku akcji charytatywnych, których celem jest dotarcie do jak największej liczby ludzi dobrej woli. Bardzo dobrze widzimy to teraz, kiedy Polacy masowo angażują się we wsparcie dla obywateli Ukrainy, organizując się i informując o akcjach i zbiórkach przede wszystkim właśnie w social media - mówi Agnieszka Uba, Head of Product Marketing w SentiOne.
W tym roku liczba wzmianek z hasłami WOŚP, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy oraz #wspieramwośp wyniosła niemal 740 tys., aż 114 proc. więcej niż rok temu, osiągając ponad 1,2 mln wyświetleń zasięgu. Do najpopularniejszych hasztagów, jak co roku, należał #MastercardGraZWOŚP (lub w wersji bez polskich znaków #MastercardGraZWOSP), odnotowując ponad 167 tys. wzmianek. Zaangażowanie w ubiegłoroczną zbiórkę pozwoliło firmie zdobyć pierwsze miejsce w rankingu Social Index 2021 od SentiOne, jako najpopularniejszej wśród polskich Internautów marce z branży finansowej.
Facebook traci popularność na rzecz Twittera i portali informacyjnych
Zaszła duża zmiana, jeśli chodzi o źródła wzmianek.
W zeszłym roku ponad 73 proc. wszystkich komentarzy pochodziło z Facebooka - w tym roku jest to nieco ponad 54 proc. Platforma straciła przede wszystkim na rzecz Twittera (wzrost o 14,5 proc.) oraz portali informacyjnych, takich jak Wykop (wzrost o 5 proc.).
Napisz komentarz
Komentarze