Podczas sławieńskiego spotkania z ministrem infrastruktury Andrzejem Adamczykiem, wiceministrem Pawłem Szefernakerem i wojewodą Tomaszem Hincem, burmistrz Darłowa – Arkadiusz Klimowicz poruszył temat planowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizacji linii kolejowej Szczecin - Gdańsk (do standardów Pendolino).
- Zaproponowałem korektę trasy uwzględniającą dojazd do miast nadmorskich Darłowa i Mielna – mówi A. Klimowicz. - Obecnie trwają wstępne analizy, jest więc możliwość wprowadzenia zmian. Projekt „korekty nadmorskiej” ma wsparcie m.in. prezydenta Koszalina Piotra Jedlińskiego i wicemarszałka województwa zachodniopomorskiego - Tomasza Sobieraja – dodaje burmistrz Darłowa.
Tematem zainteresowanie wykazał minister Adamczyk, który zaprosił Arkadiusza Klimowicza wraz z posłem koszalińskim Pawłem Szefernakerem do ministerstwa na dalsze rozmowy w tej sprawie. Połączenie kolejowe Krakowa i Warszawy z Darłowem i Mielnem może być zrealizowane w ramach nowego budżetu UE na lata 2021-2027.
- Nie muszę chyba tłumaczyć, jak kapitalne znaczenie może to mieć dla naszych nadmorskich miast i powiatu sławieńskiego, i koszalińskiego. Modernizacja kolei uwzględniająca dojazd do kurortów nadmorskich (o co zabiegam) może też być krokiem, by „czerwona plama” wykluczenia komunikacyjnego zmieniła się na kolor niebieski... – uzupełnia Klimowicz.
Pociągi Pendolino kursują z Krakowa i Warszawy do Kołobrzegu od kwietnia 2016 roku. Od tego czasu na odcinku pomiędzy Gdynią a Kołobrzegiem zatrzymują się wyłącznie w Lęborku, Słupsku i Koszalinie. Pozwala to na osiągnięcie temu pociągowi, a także dodatkowym składom sezonowym, bardzo korzystnych czasów przejazdów.
Na przykład: pociąg Pendolino pokonuje odcinek pomiędzy Gdynią a Koszalinem w 1 godzinę i 46 minut, natomiast czas przejazdu pociągami TLK oscyluje pomiędzy 2 godzinami a 2 godzinami i 30 minutami.
Czy PKP Intercity zastanawia się nad zatrzymaniem pociągów w Sławnie lub skierowaniem ich do Darłowa?
– Spółka nie rozważa obecnie takich zatrzymań, a ich brak w Wejherowie czy w Sławnie, pozwala na zachowanie bardzo atrakcyjnego czasu przejazdu. Absolutnie nie lekceważymy jednak pasażerów ze Sławna. W sezonie letnim PKP Intercity zatrzyma tu aż do 24 pociągów, umożliwiając przesiadki na pociągi regionalne – usłyszeliśmy w PKP Intercity.
Już wiadomo, że w 2020 zaczną się poważne prace modernizacyjne pomiędzy Gdynią a Słupskiem. W związku z tym należy się spodziewać wstrzymania pociągów i utrudnień w dojeździe do miejscowości w pasie nadmorskim.
Napisz komentarz
Komentarze