Powiat Sławieński, jako organ prowadzący szkołę prowadzącą kształcenie zawodowe (Technikum Morskie w Darłowie), działając zgodnie z art. 39 ustawy z dnia z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027 (Dz. U. z 2022 roku poz.1079), ogłasza otwarty nabór Partnerów do wspólnego przygotowania i realizacji przedsięwzięcia, pn. „BRANŻOWE CENTRUM UMIEJĘTNOŚCI W DARŁÓWKU W DZIEDZINIE MECHANIKA I ELEKTROAUTOMATYKA OKRĘTOWA”, zwanego dalej Projektem.
Projekt będzie ubiegał się o dofinansowanie w ramach Konkursu, pn. „Utworzenie i wsparcie funkcjonowania 120 branżowych centrów umiejętności (BCU), realizujących koncepcję centrów doskonałości zawodowej (CoVEs)”, finansowanego ze środków Europejskiego Instrumentu na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (Recovery and Resilience Facility - RRF) w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO):
- Komponent: A „Odporność i konkurencyjność gospodarki”,
- Cel szczegółowy Komponentu: A3. „Doskonalenie systemu edukacji, mechanizmów uczenia się przez całe życie w kierunku lepszego dopasowania do potrzeb nowoczesnej gospodarki, wzrostu innowacyjności, zwiększania transferu nowych technologii oraz zielonej transformacji”,
- Reforma: A3.1. Kadry dla nowoczesnej gospodarki – poprawa dopasowania umiejętności i kwalifikacji do wymogów rynku pracy w związku z wdrażaniem nowych technologii w gospodarce oraz zieloną i cyfrową transformacją,
- Inwestycja: A.3.1.1. Wsparcie rozwoju nowoczesnego kształcenia zawodowego, szkolnictwa wyższego oraz uczenia się przez całe życie.
I. Cel Partnerstwa:
Celem Partnerstwa jest wspólna realizacja przedsięwzięcia na rzecz gospodarki i edukacji społeczeństwa polegającego na utworzeniu Branżowego Centrum Umiejętności w Darłowie w dziedzinie mechanika i elektroautomatyka okrętowa, w ramach którego zostanie utworzone zaplecze infrastrukturalne Centrum oraz wsparcie przygotowania kadr na potrzeby nowoczesnej gospodarki w branży mechanika i elektroautomatyka okrętowa poprzez zapewnienie przestrzeni dla innowacyjnej i trwałej współpracy biznesu z edukacją zawodową na wszystkich poziomach kształcenia zawodowego, a także wdrożenie koncepcji doskonałości zawodowej w polskim systemie kształcenia zawodowego tym samym rozwijając i wykorzystując wiedzę oraz umiejętności zawodowe (branżowe).
Przedsięwzięcie będzie zrealizowane w obowiązkowym Partnerstwie zgodnie z przyjętymi zasadami - Organ prowadzący szkołę prowadzącą kształcenie zawodowe (lider), Technikum Morskie w Darłowie (Realizator) oraz podmiot branżowy, o którym mowa w pkt. III. Dodatkowo Organ prowadzący planuje realizację projektu z Partnerem dodatkowym/Partnerami dodatkowymi.
II. Zakres tematyczny Partnerstwa:
W ramach Projektu planuje się realizację następujących zadań:
- zakup wyposażenia rozumianego w szczególności jako: maszyny, sprzęt, urządzenia techniczne i materiały eksploatacyjne w zakresie związanym z funkcjonowaniem centrów,
- utworzenie struktury instytucjonalnej rozumianej jako wpisanie BCU do przepisów prawa oświatowego, powołanie Rady BCU,
- zatrudnienie pracowników centrum, w tym trenerów i szkoleniowców, przygotowanie dokumentacji programowej dla szkoleń i kursów realizowanych w centrum,
- działania wspierające funkcjonowanie obejmujące realizację działań w czterech obszarach:
- działalność edukacyjno-szkoleniowa,
- działalność integrująco-wspierająca,
- działalność innowacyjno-rozwojowa,
- działalność doradczo-promocyjna.
Minimalne zadania do realizacji w ramach Partnerstwa:
Partner branżowy - obowiązkowy | Partner dodatkowy 1 | Partner dodatkowy 2 |
OBSZAR I – działalność edukacyjno-szkoleniowa: | ||
1) rozwój umiejętności zawodowych uczniów, studentów, doktorantów, nauczycieli akademickich oraz innych osób dorosłych w danej dziedzinie w ramach szkoleń zawodowych (odpowiednio w zakresie, w jakim dana dziedzina dot. określonej grupy odbiorców), | 1) rozwój umiejętności zawodowych uczniów, studentów, doktorantów, nauczycieli akademickich oraz innych osób dorosłych w danej dziedzinie w ramach szkoleń zawodowych (odpowiednio w zakresie, w jakim dana dziedzina dot. określonej grupy odbiorców), |
5) prowadzenie zajęć z zakresu kształcenia zawodowego dla uczniów i słuchaczy szkół prowadzących kształcenie zawodowe, w szczególności w zakresie zajęć praktycznych obejmujących wybraną część programu nauczania danego zawodu oraz prowadzenie zajęć z zakresu kształcenia zawodowego dla studentów w danej dziedzinie, w przypadku tych 22 dziedzin, w których prowadzone jest kształcenie na studiach (o ile uczelnie zgłoszą zapotrzebowania w tym zakresie)
|
2) prowadzenie szkoleń branżowych dla nauczycieli kształcenia zawodowego w danej dziedzinie, | 2) prowadzenie szkoleń branżowych dla nauczycieli kształcenia zawodowego w danej dziedzinie, | |
3) wspieranie osób dorosłych w zakresie podnoszenia kwalifikacji lub przekwalifikowania zawodowego w danej dziedzinie w ramach kursów z zakresu edukacji pozaformalnej (sektorowej), | 3) wspieranie osób dorosłych w zakresie podnoszenia kwalifikacji lub przekwalifikowania zawodowego w danej dziedzinie w ramach kursów z zakresu edukacji pozaformalnej (sektorowej), | |
4) pełnienie przez podmiot branżowy, o którym mowa w pkt 3.1 funkcji instytucji certyfikującej kwalifikacje z zakresu edukacji pozaformalnej (sektorowe) włączone do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, | ||
OBSZAR II – działalność integrująco-wspierająca: | ||
1) wspieranie szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe oraz uczelni w nawiązywaniu współpracy z pracodawcami prowadzącymi działalność w danej dziedzinie, w tym z wykorzystaniem platformy INFOZAWODOWE, | 1) wspieranie szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe oraz uczelni w nawiązywaniu współpracy z pracodawcami prowadzącymi działalność w danej dziedzinie, w tym z wykorzystaniem platformy INFOZAWODOWE, | |
2) wzmacnianie współpracy pomiędzy kształceniem zawodowym a biznesem w ramach tzw. trójkątów wiedzy: szkoła – uczelnia – pracodawcy w zakresie danej dziedziny, | 2) wzmacnianie współpracy pomiędzy kształceniem zawodowym a biznesem w ramach tzw. trójkątów wiedzy: szkoła – uczelnia – pracodawcy w zakresie danej dziedziny, | |
3) coroczne pozyskiwanie informacji od pracodawców dotyczących zapotrzebowania rynku pracy na umiejętności, kwalifikacje i zawody w danej dziedzinie, | ||
4) współpraca ze szkołami, CKZ i uczelniami oraz pracodawcami w zakresie udostępniania infrastruktury dydaktyczno-lokalowej na cele edukacyjno-szkoleniowe związane z daną dziedziną, | 4) współpraca ze szkołami, CKZ i uczelniami oraz pracodawcami w zakresie udostępniania infrastruktury dydaktyczno- lokalowej na cele edukacyjno-szkoleniowe związane z daną dziedziną, | |
5) współpraca z pracodawcami, w tym z MŚP i Partnerami społecznymi oraz władzami regionalnymi i lokalnymi w ramach tzw. rady BCU | 5) współpraca z pracodawcami, w tym z MŚP i Partnerami społecznymi oraz władzami regionalnymi i lokalnymi w ramach tzw. rady BCU | 5) współpraca z pracodawcami, w tym z MŚP i Partnerami społecznymi oraz władzami regionalnymi i lokalnymi w ramach tzw. rady BCU |
OBSZAR III - działalność innowacyjno-rozwojowa: | ||
2) upowszechnianie transformacji ekologicznej i cyfrowej w danej dziedzinie, | ||
3) upowszechnianie nowatorskich rozwiązań w kształceniu zawodowym związanych z daną dziedziną, | 3) upowszechnianie nowatorskich rozwiązań w kształceniu zawodowym związanych z daną dziedziną, | |
OBSZAR IV - działalność doradczo-promocyjna: | ||
1) korzystanie z platformy INFOZAWODOWE (infozawodowe.mein.gov.pl) przy realizacji zadań poprzez m.in. zamieszczanie materiałów dotyczących danej dziedziny, | 1) korzystanie z platformy INFOZAWODOWE (infozawodowe.mein.gov.pl) przy realizacji zadań poprzez m.in. zamieszczanie materiałów dotyczących danej dziedziny, | 1) korzystanie z platformy INFOZAWODOWE (infozawodowe.mein.gov.pl) przy realizacji zadań poprzez m.in. zamieszczanie materiałów dotyczących danej dziedziny, |
2) wsparcie szkół i placówek systemu oświaty oraz uczelni w realizacji doradztwa zawodowego, | 2) wsparcie szkół i placówek systemu oświaty oraz uczelni w realizacji doradztwa zawodowego, | |
3) promocja zawodów i kształcenia w danej dziedzinie, | 3) promocja zawodów i kształcenia w danej dziedzinie, | |
4) upowszechnianie zmian wdrażanych w kształceniu zawodowym od 2019 r., | ||
5) wspieranie osób z niepełnosprawnościami w wejściu na rynek pracy w danej dziedzinie. We wniosku o objęcie wsparciem Ostateczny odbiorca wsparcia wskaże sposób realizacji ww. działań. | ||
OBSZAR DODATKOWY | ||
1) Green skills i digital skills - wybrane obszary | 1) współpraca z instytutami i ośrodkami badawczymi, m.in.. w rozwoju umiejętności w danej dziedzinie. |
- Liczba Partnerów:
Powiat Sławieński dopuszcza wybór kilku Partnerów w ramach niniejszego naboru, w tym co najmniej jednego Partnera branżowego obowiązkowego oraz dwóch Partnerów dodatkowych. Ponadto, w skład Partnerstwa wejdzie Powiat Sławieński, który wystąpi w roli Lidera Partnerstwa jako organ prowadzący szkołę prowadzącą kształcenie zawodowe oraz Technikum Morskie w Darłowie jako realizator Projektu. Lider dopuszcza również wybór uczelni wyższej jako Partnera dodatkowego poza przedmiotowym postępowaniem.
- Kryteria formalne wyboru:
Partner branżowy - obowiązkowy | Partner dodatkowy 1 | Partner dodatkowy 2 | |
1. Podmiot branżowy o ogólnopolskim zasięgu działania, działający na terenie całego kraju, właściwy dla danej dziedziny, której dotyczy Konkurs:
(t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2261, z późn. zm.) lub
o izbach gospodarczych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 579, z późn. zm.) lub
o organizacjach pracodawców (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 97 z późn. zm.) lub
o rzemiośle (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 2159, z późn. zm.).
5-letnie doświadczenie w realizacji szkoleń w dziedzinie mechaniki i elektroautomatyki okrętowej lub dziedzinach pokrewnych.
| 1) Podmiot branżowy o ogólnopolskim zasięgu działania, działający na terenie całego kraju, właściwy dla danej dziedziny, której dotyczy Konkurs:
(t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2261, z późn. zm.) lub
o izbach gospodarczych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 579, z późn. zm.) lub
o organizacjach pracodawców (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 97, z późn. zm.) lub
o rzemiośle (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 2159, z późn. zm.).
| 1) Podmiot o ogólnopolskim zasięgu działania, działający na terenie całego kraju, który działa odpowiednio na podstawie:
poz. 2261, z późn. zm.) lub
o fundacjach (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 2167) lub
579 z późn. zm.) lub
(t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 2159, z późn. zm.).
|
Ocena kryteriów formalnych nastąpi w systemie 0/1 („spełnia / nie spełnia”).
Brak spełnienia któregokolwiek z podpunktów oznacza odrzucenie oferty Kandydata na Partnera.
V. Kryteria merytoryczne wyboru (max 75 pkt.):
Partner branżowy - obowiązkowy | Partner dodatkowy 1 | Partner dodatkowy 2 |
a) informacja nt. oferowanego wkładu Partnera w realizację celu Partnerstwa (ludzki, organizacyjny, techniczny i/lub finansowy) [max. 20 pkt.], b) propozycja realizacji działań określonych w pkt. II ogłoszenia o naborze Partnera do projektu wraz z szacunkowym kosztem realizacji działań w ramach projektu podanym przez kandydata z możliwą dokładnością [max. 20 pkt.]
Ocena podkryterium określonego w pkt. 2b). zostanie dokonana jako suma iloczynu punktów za dany obszar i wagi punktowej: Obszar I - max. 25 pkt., waga: 40% Obszar II - max. 20 pkt., waga: 20% Obszar III - max. 15 pkt., waga: 10% Obszar IV - max. 20 pkt., waga: 20% Obszar dodatkowy - max. 5 pkt., waga:10%.
|
a) informacja nt. oferowanego wkładu Partnera w realizację celu Partnerstwa (ludzki, organizacyjny, techniczny i/lub finansowy) [max. 20 pkt.], b) propozycja realizacji działań określonych w pkt. II ogłoszenia o naborze Partnera do projektu wraz z szacunkowym kosztem realizacji działań w ramach projektu podanym przez kandydata z możliwą dokładnością [max. 20 pkt.].
Ocena podkryterium określonego w pkt. 2b). zostanie dokonana jako suma iloczynu punktów za dany obszar i wagi punktowej: Obszar I - max. 35 pkt., waga: 55% Obszar II - max. 25 pkt., waga: 25% Obszar IV - max. 10 pkt., waga: 20%.
|
a) informacja nt. oferowanego wkładu Partnera w realizację celu Partnerstwa (ludzki , organizacyjny, techniczny i/lub finansowy) [max. 20 pkt.], b) propozycja realizacji działań określonych w pkt. II ogłoszenia o naborze Partnera do projektu wraz z szacunkowym kosztem realizacji działań w ramach projektu podanym przez kandydata z możliwą dokładnością [max. 20 pkt.].
Ocena podkryterium określonego w pkt. 2b). zostanie dokonana jako suma iloczynu punktów za dany obszar i wagi punktowej: Obszar I - max. 30 pkt., waga: 10% Obszar II - max. 25 pkt., waga: 40% Obszar III - max. 10 pkt., waga: 15% Obszar IV - max. 20 pkt., waga: 25% Obszar dodatkowy - max. 5 pkt., waga: 10%.
|
Ocena złożonych zgłoszeń prowadzona będzie zgodnie z art. 39 ustawy z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027 (Dz. U. z 2022 roku poz.1079).
Z kandydatem/kandydatami, który/rzy uzyska/ją największą liczbę punktów zostanie podpisany List intencyjny, potwierdzający:
- chęć przystąpienia do przedsięwzięcia,
- podział zadań w Partnerstwie,
- odpowiedzialność każdej ze stron.
Umowa Partnerska w sprawie wspólnej realizacji projektu, określająca zadania Lidera i Partnera, koszty realizacji zadań, zasady zarządzania projektem oraz współpracy, sposób przekazywania środków finansowych na realizację zadań oraz inne kluczowe kwestie związane z realizacją projektu, zostanie zawarta pod warunkiem uzyskania jego dofinansowania.
VI. Termin składania zgłoszeń:
Zgłoszenia należy dokonać nie później niż do dnia 30 stycznia 2025 r.
VII. Sposób i miejsce składania zgłoszeń:
Kandydat na Partnera złoży ofertę w formie pisemnej na formularzu zgłoszeniowym, stanowiącym
- Załącznik nr 1 - w przypadku Kandydata na Partnera branżowego - obowiązkowego
- Załącznik nr 2 - w przypadku Kandydata na Partnera dodatkowego 1
- Załącznik nr 3 - w przypadku Kandydata na Partnera dodatkowego 2
do niniejszego Ogłoszenia.
Oferty w zamkniętych kopertach z dopiskiem: „Nabór na wybór Partnera projektu BCU -
Mechanika i elektroautomatyka okrętowa”, należy składać osobiście w siedzibie Starostwa Powiatowego w Sławnie w Biurze Obsługi Interesanta, w godzinach: 7.30 – 15.30 (decyduje data wpływu do Starostwa Powiatowego w Sławnie) lub przesyłką rejestrowaną na adres: Starostwo Powiatowe w Sławnie ul. Sempołowskiej 2A, 76-100 Sławno (decyduje data nadania w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe albo placówce pocztowej operatora świadczącego pocztowe usługi powszechne w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej albo państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym). Zgłoszenie można przesłać również w formie elektronicznej na adres: [email protected]
Formularz zgłoszenia kandydata na Partnera jest dostępny do pobrania ze strony Biuletynu Informacji Publicznej Powiatu Sławieńskiego – https://bip.powiatslawno.pl/public/
VIII. Uwagi:
- W przypadku złożenia zgłoszenia po terminie, pozostawia się je bez rozpatrzenia.
- Kandydat na Partnera może złożyć jedno zgłoszenie w ramach naboru.
- Zgłoszenie oraz wszystkie załączniki do zgłoszenia powinny być podpisane przez osobę upoważnioną do reprezentowania kandydata na Partnera zgodnie z zapisem w dokumencie rejestrowym lub zgodnie z załączonym pełnomocnictwem.
- Kserokopie dokumentów powinny zostać poświadczone „za zgodność z oryginałem” na każdej stronie przez osobę upoważnioną do reprezentowania kandydata na Partnera zgodnie z zapisem w dokumencie rejestrowym lub zgodnie z załączonym pełnomocnictwem. W przypadku dokumentów wielostronicowych dopuszcza się ponumerowanie wszystkich stron i adnotację „za zgodność z oryginałem” wraz z podaniem ilości stron na pierwszej stronie dokumentu.
- Wyniki naboru zostaną ogłoszone na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Powiatu Sławieńskiego.
- Po ogłoszeniu wyników naboru, z wybranym Partnerem/Partnerami zostanie podpisany List intencyjny dotyczący współpracy w ramach, projektu pn. „BRANŻOWE CENTRUM UMIEJĘTNOŚCI W DARŁÓWKU W DZIEDZINIE MECHANIKA I ELEKTROAUTOMATYKA OKRĘTOWA”.
- Umowa Partnerstwa zostanie zawarta przed podpisaniem Umowy o objęcie wsparciem z Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji (Jednostka Wspierająca - Instytucja Organizująca Konkurs).
- Ogłaszający nabór zastrzega sobie prawo do:
- Podpisania Listu intencyjnego z kandydatem na Partnera, którego zgłoszenie zostało najwyżej ocenione,
- unieważnienia naboru bez podania przyczyny.
- W przypadku unieważnienia naboru Powiat Sławieński nie ponosi odpowiedzialności za szkody jakie poniósł z tego tytułu podmiot zainteresowany zgłoszeniem swojej kandydatury lub kandydat na Partnera, który dokonał zgłoszenia, a w szczególności Powiat Sławieński nie ponosi odpowiedzialności za koszty przygotowania zgłoszenia.
- W przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiającej podpisanie Listu intencyjnego z wybranym w wyniku naboru Partnerem, Powiat Sławieński dopuszcza możliwość zawarcia Listu intencyjnego z podmiotem, który jako następny w kolejności został najwyżej oceniony.
- Od ogłoszonego wyniku naboru nie przysługuje odwołanie.
- Zgłoszenie należy przesłać w języku polskim, sporządzone komputerowo.
Załączniki:
- Załącznik nr 1 - formularz zgłoszenia - Kandydat na Partnera branżowego - obowiązkowego.
- Załącznik nr 2 - formularz zgłoszenia - Kandydat na Partnera dodatkowego 1.
- Załącznik nr 3 - formularz zgłoszenia - Kandydat na Partnera dodatkowego 2.
- Wzór listu intencyjnego.
- Regulamin konkursu.
Załączniki i REGULAMIN na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Sławnie
* Zgłoszenia należy dokonać nie później niż do dnia 30 stycznia 2025 r.
Szczegóły: https://bip.powiatslawno.pl/public/get_file.php?id=1040040
Napisz komentarz
Komentarze