Niemal codziennie informujemy o internetowych oszustach. Przestępcy w mediach społecznościowych lub podczas rozmów telefonicznych podszywają się pod znajomych i próbują przekonać do przekazania im pieniędzy. Często proszą o wypłacenie ich za pomocą systemu płatności mobilnych BLIK.
Wczoraj do darłowskiego komisariatu zgłosiła się 40 – letnia mieszkanka Darłowa. Poinformowała, że za pośrednictwem komunikatora, oszust podał się za pracownika jej zakładu i wysłał jej wiadomość z prośbą o opłacenie paczki przez internet poprzez podanie kodu BLIK, ponieważ trafił na dobre promocje, a nie działa mu aplikacja. Kobieta próbowała skontaktować się z pracownikiem, jednak jego telefon nie odpowiadał Nieświadoma tego, że ma do czynienia z przestępcą kobieta zgodziła się na opłacenie paczek. 40 – latka i wygenerowała 5 kodów BLIK. Łącznie straciła 10 tysięcy złotych.
Policjanci zajmują się tymi sprawami i przestrzegają przed oszustami. Prośbę o pożyczkę lub przekazanie pieniędzy przestępcy najczęściej uzasadniają nagłą sytuacją. Wiele osób sądząc, że koresponduje z zaufaną osobą, podaje kod BLIK a następnie w aplikacji mobilnej banku potwierdza PIN-em realizację transakcji nie sprawdzając jej szczegółów. W ten sposób przekazuje się przestępcom swoje oszczędności.
Przypominamy!!!
- zawsze warto potwierdzać tożsamość „znajomych”, którzy piszą do nas przez internetowe komunikatory lub kontaktują się w inny sposób – najlepiej zadzwonić do takiej osoby
- zawsze trzeba sprawdzać dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej. Przed potwierdzeniem transakcji BLIK sprawdźmy dwa razy ile wynosi kwota i do kogo ona trafi
- nie należy klikać w linki otrzymane od nieznanych numerów – mogą nas przenieść do stron wyłudzających dane lub pieniądze.
Napisz komentarz
Komentarze