Wczoraj do Komendy Powiatowej Policji w Sławnie zgłosiła się 25 – letnia mieszkanka gminy Postomino, która poinformowała policjantów, że oszuści włamali się na jej konto na portalu społecznościowym, po czym do jej znajomych wysłali wiadomości z prośbą o pożyczkę pieniędzy. Z treści wiadomości wynikało, że kobieta potrzebuje BLIKa do opłacenia „zakupów”, gdyż sama nie może tego zrobić, bo w jej banku nastąpiła awaria.
Niestety na to oszustwo nabrały się trzy kobiety, które podając kod blik oszustom, a nie 25 – latce. Straciły łącznie 2800 złotych.
Oszustwo metodą "na BLIK" polega na włamaniu się i przejęciu konta na portalu społecznościowym oraz proszeniu za pomocą komunikatora znajomych właściciela konta o udostępnienie kodu BLIK. Powodów sugerujących pomoc znajomemu będącemu w potrzebie może być wiele – niewielka pożyczka, zagubiony portfel, chwilowy brak wystarczającej kwoty na opłacenia zakupów, awaria techniczna banku. Niestety po podaniu kodu BLIK oszust natychmiast wypłaca pieniądze w bankomacie i często prosi o kolejne kody.
Pamiętajmy!
Konsekwencją nierozważnego udostępnienia kodu BLIK jest utrata pieniędzy z konta. Dlatego też, zanim zatwierdzimy transakcję warto telefonicznie potwierdzić tożsamość osoby, która wysyła do nas wiadomość z prośbą o pożyczkę. Zyskamy wówczas pewność, że nasz znajomy rzeczywiście jest w potrzebie i to właśnie jemu, a nie oszustowi przekazujemy pieniądze. W takich sytuacjach nie kierujmy się pośpiechem, lecz zdrowym rozsądkiem.
Napisz komentarz
Komentarze