Włochy to ciekawy rynek dla Polskiego e-commerce, gdyż już ponad 40% mieszkańców tego południowego kraju decyduje się na zakupy transgraniczne. Oznacza to, że stosunkowo łatwiej niż na mniej dojrzałych rynkach można rozpocząć tam sprzedaż swoich produktów i zarabiać. Jednak, by do tego doszło potrzebny Ci operator logistyczny, który obsługuje przesyłki kurierskie dla firm z Polski. W rynku włoskim specjalizuje się Olza Logistic, o której tu opowiemy.
Olza Logistyic zapewnia m.in. pełną logistykę zwrotów na adresy lokalne, co w e-commerce jest niezwykle istotne. Włoch odsyła produkt na adres włoski co jest dla niego wygodne, buduje lojalność i przywiązanie do Twojego sklepu i istotnie usprawnia cały proces. Dodatkowo Olza współpracuje z najlepszymi i najbardziej lubianymi przez odbiorców paczek firmami kurierskimi. Dla Ciebie, jako sprzedawcy to przewaga konkurencyjna i oszczędności, bowiem Olza Logistic może negocjować ze spedytorami zdecydowanie niższe ceny za wysyłkę paczek.
Sprzedaż cross-border a operator logistycznych
Problemem, z którym zmagają się sklepy internetowe rozpoczynające sprzedaż cross-border jest logistyka dostaw i zwrotów, znajomość prawa w kraju docelowym, czy obsługa zagranicznego klienta. Remedium na te wszystkie wyzwania może być współpraca z Olza Logistic. Ten operator logistyczny oprócz tego, że zapewnia przesyłki kurierskie dla firm, to daje dużo więcej. Oto co zyskasz, współpracując z Olzą:
- dostarczanie paczek do większości krajów w Europie;
- kompleksowe zarządzanie zwrotami;
- różnorodne metody dostawy (dostawa do domu, paczkomaty, punkty odbioru);
- obsługę centrum obsługi klienta w języku danego kraju;
- przetłumaczenie strony internetowej i oferty;
- pełne wsparcie w realizacji zamówień (fulfillment);
- łatwą integrację API, umożliwiająca połączenie twojego sklepu internetowego z systemem logistycznym Olzy;
Ten operator logistyczny, oprócz Włoch, specjalizuje się także obsłudze e-rynków w Czechach, Słowacji, Bułgarii, Rumunii, Węgrzech, Słowenii, Grecji, Chorwacji, państwach bałtyckich oraz krajach skandynawskich.. Dzięki temu w ramach jednej umowy możesz rozwijać sprzedaż transgraniczną na wielu kierunkach.
Włoski rynek e-commerce w pigułce
We Włoszech liczbę e-konsumentów szacuje się na 65% obywateli tego 60-milionowego kraju, co czyni z niego ogromny rynek zbytu dla polskich sklepów internetowych. Roczny wzrost e-commerce wynosi 11% co sprawia, że słoneczna Italia to bardzo perspektywiczny kierunek. Obecnie wartość włoskiego e-commerce szacuje się na 47 miliardów euro. Włosi chętnie kupują na marketplace’ach, co dla polskiego sklepu internetowego jest dobrą informacją. Oznacza to bowiem, że wchodząc na włoski rynek e-commerce, można skorzystać z gotowej platformy i stopniowo budować swoją pozycję.
Ważnym czynnikiem, gdy na poważnie chcesz prowadzić sprzedaż cross-border do tego kraju jest popularność smartfonów. Ponad połowa zakupów w sieci jest realizowana za pomocą urządzeń mobilnych. Rocznie statystyczny Włoch wydaje 1,5 tysięcy euro na zakupy, a wartość pojedynczego zamówienia waha się pomiędzy 75 a 130 euro. Najpopularniejszymi formami płatności są: karty debetowe, portfele cyfrowe oraz płatności za pobraniem.