Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 29 grudnia 2024 14:30
Przeczytaj!
Reklama

Więcej pociągów w regionie, lepsze połączenia.

Województwo Zachodniopomorskie stale rozwija siatkę połączeń regionalnych, dzięki czemu z każdym rokiem zwiększa się liczba pociągów na poszczególnych liniach kolejowych oraz rośnie liczba podróżnych przewożonych pociągami uruchamianymi na zlecenie Województwa.
Podziel się
Oceń

Zamawiana przez Województwo Zachodniopomorskie praca eksploatacyjna pociągów w ruchu regionalnym w 2022 roku wynosiła 5,873 mln pociągokilometrów, w 2023 roku jej wysokość wyniosła 6,29 mln pockm, w roku bieżącym wynosi 6,78 mln pockm, a w roku 2025 planuje się przekroczenie 7,3 mln pockm.

- Jednoznacznie wskazuje to na systematyczny rozwój kolejowych przewozów regionalnych w naszym województwie oraz dowodzi skutecznej polityki transportowej prowadzonej przez Województwo Zachodniopomorskie w ostatnich latach - mówi marszałek województwa Olgierd Geblewicz.

  1. Nowości w rozkładzie jazdy pociągów 2024/2025:
  • Nowa para pociągów na trasie Szczecin – Świnoujście ułatwiających poranne dojazdy do Szczecina i do Świnoujścia. Oba miasta połączone będą 10 parami całorocznych pociągów.
  • Dwie nowe pary pociągów na ww. trasie w okresie wakacji, co łącznie oznacza 14 par pociągów w wakacje. Ostatni, wieczorny pociąg ze Świnoujścia do Szczecina w wakacyjne i majowe weekendy wyruszy o godz. 22:30, a ze Szczecina do Świnoujścia o godz. 21:50.
  • Nowa para pociągów na trasie Szczecin – Kołobrzeg uzupełni ofertę w popołudniowym szczycie przewozowym. Szczecin z Kołobrzegiem łączyć będzie w sumie 10 par całorocznych pociągów.
  • Nowa para pociągów na odcinku Koszalin – Kołobrzeg – Koszalin poprawi częstotliwość kursowania pociągów na tej trasie oraz pozwoli na wieczorny dojazd z Kołobrzegu do Koszalina.
  • Nowe popołudniowe połączenie z Koszalina do Białogardu i z Białogardu do Koszalina.
  • Nowy popołudniowy pociąg relacji Koszalin – Szczecin (przez Białogard, Świdwin i Stargard), kursujący w piątki i niedziele – dedykowany głównie studentom dojeżdżającym do Szczecina.
  • Nowa, ósma para pociągów na trasie Szczecin – Gryfino – Chojna – Kostrzyn poprawi popołudniowe wyjazdy ze Szczecina (odjazd 16:30) oraz poranne dojazdy do stolicy województwa (przyjazd 10:24).
  • Rozszerzenie terminu kursowania wieczornej pary pociągów na trasie Sławno – Darłowo – Sławno do codziennego (dotychczas tylko w piątki i niedziele).
  • Nowa para pociągów relacji Darłowo – Koszalin – Kołobrzeg – Darłowo.
  • Nowy, bezpośredni, całoroczny pociąg ze Szczecina (odjazd godz. 7:10) do Bydgoszczy i z Bydgoszczy (odjazd 12:50) do Szczecina przez Stargard, Kalisz Pomorski, Wałcz, Piłę i Nakło n. Notecią.
  • W piątki i niedziele wydłużenie do Piły wieczornego pociągu dotychczas kursującego w relacji Szczecin – Wałcz oraz nowe połączenie z Piły do Wałcza, umożliwiające powrót późnym wieczorem np. z Poznania do Wałcza, po przesiadce z pociągu z Poznania.
  • Nowa para pociągów na trasie Wysoka Kamieńska – Kamień Pomorski w godzinach porannych.
  • Zwiększenie liczby pociągów kursujących w soboty i niedziele na każdej linii w województwie.
  • Na linii Poznań - Szczecin dzięki podniesieniu prędkości maksymalnej do 160 km/h, w nowym rozkładzie jazdy odczuwalnie skróci się czas przejazdu.
  1. Nowości na terenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego:

Dzięki zmianom w rozkładzie jazdy poprawi się częstotliwość kursowania pociągów na liniach SKM ze Szczecina do Goleniowa, Gryfina i Stargardu.

  • Na linii S3 Szczecin – Gryfino wprowadzony zostanie cykliczny rozkład jazdy pociągów w godzinach szczytu – odjazdy ze Szczecina Gł. do Gryfina oraz z Gryfina do Szczecina zawsze o pełnej godzinie i 30 minut po pełnej (wyjątkiem od tej zasady będą jedynie niektóre pociągi kursujące z Zielonej Góry).
  • Pociągi POLREGIO będą zatrzymywać się też na nowym przystanku Radziszewo, który znajduje się na linii Szczecin–Gryfino.
  • Lepsze skomunikowanie pociągów linii S2 Szczecin – Goleniów – Port Lotniczy Szczecin-Goleniów z samolotami do i z Warszawy.
  • Przypominamy, że od 1 września 2024 roku pasażerowie kolei regionalnej podróżujący w obrębie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego mogą korzystać z miesięcznego biletu metropolitalnego uprawniającego do korzystania z komunikacji miejskiej Partnerów SKM.

Rośnie także liczba pasażerów korzystających z pociągów należących do Pomorza Zachodniego. W roku 2019 było to 7 029 018 osób, w 2022 – 7 931 405, a w 2023 – 7 926 225 osób. W pierwszym półroczu 2024 r. z połączeń uruchamianych na zlecenie Województwa Zachodniopomorskiego skorzystało 4 038 427 pasażerów. Jest to wyraźna tendencja wzrostowa w porównaniu z wcześniejszymi latami, a warto przy tym zauważyć, że są to dane jeszcze sprzed sezonu wakacyjnego, kiedy liczba przewożonych pasażerów znacznie wzrasta.


Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama